سقوط هواپیمای تهران یاسوج صحت دارد؟-راهبرد معاصر

سقوط هواپیمای تهران یاسوج صحت دارد؟

انتشار اخباری در خصوص سقوط هواپیمای پرواز تهران یاسوج در فضای مجازی جنجالی شده و واکنش هایی را در پی داشت.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۵ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 06
کد خبر: ۹۴۳۹۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ هواپیمای تهران یاسوج در حالی در فرودگاه یاسوج به زمین نشست که اخباری در خصوص  سقوط این هواپیما در حوالی فرودگاه امام خمینی(ره) تهران دست به دست شد و باعث نگرانی و ناراحتی خانواده های مسافران این پرواز شد در ادامه این خبر به بررسی ماجرای سقوط هواپیمای تهران یاسوج که آیا صحت داشته یا خیر می پردازیم. لازم به ذکر است که انتشار گسترده خبر در کانال‌های مختلف مجازی موجب نگرانی مردم شد.

 

یاسوج- پرواز مسیر تهران به یاسوج در سلامت کامل بر زمین نشست و شایعه سقوط توسط متولیان تکذیب شد و این پرواز در سلامت کامل بر زمین نشست.

 

 

پیگیری این موضوع و برخورد با شایعه سازان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

سقوط هواپیمای تهران یاسوج صحت دارد؟

 

واکنش مدیر فرودگاه یاسوج به خبر سقوط هواپیمای تهران یاسوج

مدیر فرودگاه یاسوج ؛ عنایت انصاری فرد روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خبر سقوط هواپیمای تهران یاسوج که در برخی کانال ها منتشر شده کذب است و صحت ندارد.

 

 

 

جزئیات و ساعت پرواز تهران یاسوج

وی افزود: این پرواز ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه از فرودگاه مهرآباد تهران بلند شده است و ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه در فرودگاه یاسوج به زمین نشست.

 

مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: این پرواز توسط شرکت هواپیمایی پارس ایر با هواپیمای CRJ۲۰۰ انجام شد.

 

فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفع‌ترین فرودگاه کشور است با این تفاوت فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص می‌کند.

 

در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود

.

ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.

 

pcn باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.

 

روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز می‌تواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.

 

سقوط هواپیمای تهران یاسوج

ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبه‌های سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

 

فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.

 

هم اکنون در روزهای شنبه،دوشنبه و پنجشنبه پرواز هواپیما در فرودگاه شهید امیدبخش شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به مقصد تهران صورت می گیرد.

 

فرودگاه گچساران پیش از پیروزی انقلاب با هدف تسهیل امور شرکت نفت احداث شد و تا سال ۱۳۹۲ تنها یک پرواز هفتگی داشت.

 

طول باند پرواز فرودگاه گچساران در زمان فعالیت دولت دهم افزایش یافت.

 

بر اساس توافق نامه ۲ وزارت خانه راه و شهرسازی و وزارت نفت، ۸ فرودگاه شرکت نفت به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واگذار شده است.

 

واگذاری مالکیت فرودگاه گچساران به حوزه عملیاتی فرودگاه یاسوج با پیگیری های مدیریت این فرودگاه و حمایت های مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

 

فرودگاه گچساران می تواند به فرصتی برای بهره مندی جمعیت ۴۰۰هزار نفری شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از جمله دهدشت، چرام، بهمئی، لنده و باشت برای سفرهای هوایی تبدیل شود.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران دارای ۲ فرودگاه در شهرهای یاسوج و دوگنبدان است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده